April 11, 2014

Shows

Chtěla jsem tuto neodmyslitelnou část mého bytí popsat slovy – největší záliba, došla jsem však k závěru, že jde spíše o lehčí verzi fanatismu.

Občas trpíme závislostmi, což je stav především mysli, kdy si člověk vsugeroval, že určitou činnost potřebuje ke své existenci. Za normálních okolností je člověk závislý na potravě, vzduchu, spánku či vodě. Lidé však po generace potlačují své problémy (samota, smutek, ztráta) pomocí závislostí, je to taková úniková cesta. Existuje množství takových závislostí např. Workoholik – osoba závislá na práci; Gambler – osoba závislá na hazardních hrách; Kuřák – osoba závislá na nikotinu; mezi závislosti patří dokonce žárlivost. A já vám něco povím o své závislosti.

Stalo se to začátkem roku 2010, kdy jsem se šťastnou náhodou dozvěděla o seriálu The Vampire Diaries. Obyčejná dvanáctiletá holka si má najít spoustu stejně obyčejných vrstevníků. Našla jsem si jich spoustu, ale naše názory se leckdy rozcházely. A vždy když jsem se ze školy vrátila domů, tak jsem zaplula do nějakých ojetých každodenních činností, které mě nenaplňovaly tolik, jak bych si přála. Odjakživa jsem byla docela tvůrčí typ, rozhodnutí zda se podívám na první epizodu, bylo tedy velmi jednoduché.

A jakmile jsem se podívala na všechny epizody, chtěla jsem víc. Více dobrodružství, zápletek, postav a více lásky, která žila pouze na plátně. Rok od roku se moje vášeň projevovala víc a tímto dnem je už přes čtyřicet seriálů, na které jsem se kdy podívala. 

Vím, hloupé vybudovat si závislost na něčem takovém, ale z mého pohledu se mi líbí už samotná myšlenka vědomostí, které jsem s přibývajícími seriály získala. Prostředí právníků (Suits), pěstounských rodin (The Fosters), hospodyněk (Devious Maids) nebo jen životy mladých lidí (Slide, Skins, The Carrie Diaries) pro mě znamenalo určité poznání jiných skupin lidí. 

Zjistila jsem, odkud se bere skutečných strach (American Horror Story), že jeden člověk nemůže zachránit celý svět (Arrow), jak by vypadalo soužití stovky lidí zavřených pod obrovskou kopulí (Under The Dome).

Dozvěděla jsem se něco o historii (The White Queen, Reign), že pomsta není pouhá frakce naší mysli (Revenge), jak moc by mě určitě bavilo být okouzlujícím mentalistou (The Mentalist), a že pomluvy nám mohou změnit život (Gossip Girl). A začala jsem si lidí cenit podle jejich vnějšku, nikoliv zevnějšku.

Odpovědi na nejčastější otázky (respektive hloupé pozámky):

Jak stíháš tolik seriálů najednou, máš nějaký život? Ano, mám nějaký život, není to tak, že bych dvacet-čtyři hodin denně poctivě sledovala seriál za seriálem.

Kde na tolik seriálů bereš čas? Když má člověk něco rád, čas si vždycky najde. To je asi jako, když si najdeš čas na učení, protože chceš lepší výsledky nebo na jídlo, protože máš hlad.

Co tě na tom tak baví? Nikdy nenavštívím různá zákoutí světa, nebudu mít nadpřirozené super-schopnosti a nebudu honit zločince, ale alespoň se na ně můžu dívat tímto způsobem a naučit se je chápat.

Kolik seriálů si začala sledovat tento rok, popřípadě jaké? Začala jsem jich sledovat šest a to - The 100, Star-Crossed, Bates Motel, Slide, Mixology, Bitten.

Tvůj nejoblíbenější seriál (za celou dobu/momentálně)? Za celou dobu nejspíš The Vampire Diaries, Teen Wolf, American Horror Story. Momentálně Bates Motel.

Menší dodatek:

Závisláci jsou jen lidé, kterým byla diagnóza stanovena, ostatní se zatím neodhodlali svoji závislost léčit.

Seriály, které jsem sledovala/sleduji:

• The Vampire Diaries
• Nikita
• Twisted
• Ravenswood
• American Horror Story
• Bitten
• Mixology
• The Following
• Gossip Girl
• The White Queen
• Bonnie & Clyde 
• Teen Wolf
• Arrow
• Slide
• The Lying Game
• Awkward
• Game of Thrones
• Make It or Break It
• The Carrie Diaries
• Revenge
• Under the Dome
• Switched At Birth
• Batel Motel
• Star-Crossed
• Skins
• The Secret Circle
• Banshee
• Cult
• The Mentalist
• Reign
• Suits
• Witches of the East End
• Lost Girl
• The 100
• The Fosters
• Pretty Little Liars
• Devious Maids
• Beauty and the Beast
• Hellcats
• The Tomorrow People
• CSI: Miami
• The Originals
• Once Upon A Time
• Hart of Dixie

Celkově: 44 seriálů

1 comment:

  1. Aaaa toľko seriálov :3 Ale nedivím sa ti. To je ako u mňa s anime (ja namieto toľkých seriálov čumím na anime, no :D)
    Teen Wolf je proste úžasná vec :3 STILESSSS! DEREK! ISAAC! Vieš že Isaac nebude v 4. sérii? Proste odišiel, ach to je strašné.
    The Secret Circle bolo super, škoda fakt že to skončilo. Hart of Dixie som videla pár dielov alebo bolo to fajn. Musím to niekedy dopozerať. Gossip Girl je kategória sama o sebe :3 Proste Chuck!
    GAME OF THRONES? TY SI VIDELA GAME OF THRONES? A VIEŠ ŽE ŤA TERAZ ZAČNEM MILOVAŤ VIAC AKO ČOKOĽVEK INÉ? :D AAAAA KONEČNE NIEKTO!
    Odporúčam ti ešte How I Met Your Mother :) To stojí za to :D

    ReplyDelete